Under den gångna veckan har elektronikjättar och mobiltillverkare befolkat Barcelona, Spanien, för att delta i ”Mobile World Congress”. En gigantisk mässa där mobiltillverkarna får chansen att briljera och visa upp kommande modeller för den samlade världspressen och allmänheten. HTC tog tillfället i akt och lanserade två nya smartphone-modeller, ChaCha och Salsa.
Utmärkande för de båda modellerna är att de båda har fysiska tangentbord istället för en stor pekskärm, varav en tangent är dedikerad helt åt Facebook. En helt ny nivå av Facebookintegration i mobiltelefoner. Aldrig har de haft en fysisk koppling till Facebook förän nu. Knappen lyser starkt så fort användaren av telefonen har möjligheten att uppdatera sin Facebook, och ett snabbt knapptryck senare så är det gjort.
Flera röster som menar att den här djupare integrationen av Facebook kommer att erbjuda en mycket starkare användarupplevelse jämfört med de smartphones som enbart har Facebook applikationen eller kan besöka Facebook via den inbyggda webbläsaren. Facebook menar själva att de alltid strävar efter att alla användare ska få en så bra upplevelse av Facebook oavsett vilken mobiltelefon som de använder sig av.
[ad#Google Blogg]
Samtidigt har det även höjts röster som säger att den nya funktionen kommer att bli överflödig och irriterande för användarna. Facebook är alltid väldigt lättillgängligt genom webbläsaren eller applikationen i mobiltelefonen, en fysisk knapp som blinkar är överflödig. Så låter några av argumenten mot den nya funktionen i HTC’s modeller. Det återstår att se om marknaden är mogen för mobiltelefoner med en fysisk Facebook-knapp eller inte.
Källa:
Källa 1

LÄMNA ETT SVAR

Vänligen ange din kommentar!
Vänligen ange ditt namn här